Večina podjetij in podjetnikom je težko uspešno brez trdnega poslovnega načrta. Pravzaprav je lahko poslovni načrt tisto, kar naredi ali uniči vaše podjetje, še posebej, če v preteklosti niste ustanovili uspešnega podjetja.
Odličen poslovni načrt vam lahko pomaga razjasniti vašo strategijo, prepoznati morebitne ovire, se odločiti, kaj boste potrebovali v zvezi z viri, in oceniti izvedljivost vaše ideje ali načrtov rasti, preden začnete podjetje.
Poslovni načrt je dokument, ki opisuje vaše podjetje, izdelke in storitve, ki jih prodajate, ter stranke, ki jim prodajate. Pojasnjuje vašo poslovno strategijo. Kako boste gradili in razvijali svoje podjetje, kakšna je vaša marketinška strategija in kdo so vaši konkurenti.
Podroben načrt bo zagotovil časovnico za naslednjih tri do pet let poslovanja, ki ga lahko delite s potencialnimi vlagatelji, posojilodajalci ali drugimi pomembnimi partnerji
Poslovni načrt je odlično izhodišče, če iščete strukturiran način, da predstavite svoje misli in zamisli osebam ali podjetjem, ki lahko vplivajo na vaš uspeh in poslovanje vašega podjetja.
Obstaja več razlogov zakaj je smiselno napisati poslovni načrt, četudi ne potrebujete dodatnih finančnih sredstev.
1. Povzetek
Namen povzetka je razčleniti vse, kar sledi, in dati pregledovalcem, ki si prikrajšajo čas (npr. potencialnim vlagateljem in posojilodajalcem), pregled vašega podjetja na visoki ravni, ki jih prepriča, da berejo naprej.
2. Opišite svoje podjetje
Tukaj bi morali odgovoriti na dve temeljni vprašanji: kdo ste in kaj nameravate storiti? Odgovor na ti vprašanji z opisom podjetja predstavlja uvod v to, zakaj ste v poslu, zakaj ste drugačni, v čem ste odlični in zakaj ste dobra naložba, za potencialne investitorje ali partnerje.
3. Izvedite analizo trga
Ne glede na vrsto podjetja, ki ga ustanovite, ni napačno, če rečemo, da ga vaš trg lahko naredi ali pa vas prisili da ga zaprete. Izberite pravi trg za svoje izdelke ali storitve – takega z veliko strankami, ki vas razumejo in potrebujejo in imeli boste prednost pri uspehu. Če izberete napačen trg ali pravi trg ob napačnem času, se lahko znajdete v težavah za vsako prodajo. Tukaj se lahko poslužite SWOT analize. Ta obravnava vaše prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti napravim ostalim na trgu.
4. Organizacija podjetja in vodstvena ekipa
Opišite svojo trenutno ekipo in koga morate zaposliti. Zagotovili boste tudi hiter pregled svoje pravne strukture, lokacije in zgodovine, če že delujete. Pregled vašega podjetja mora vključevati tudi povzetek trenutne poslovne strukture vašega podjetja. Najpogostejše oblike podjetij so:
5. Navedite svoje izdelke in storitve
Vaši izdelki ali storitve bodo vidno predstavljeni na večini področij vašega poslovnega načrta, vendar je pomembno, da za zainteresirane stranke zagotovite razdelek, ki opisuje ključne podrobnosti o njih.
6. Opravite segmentacijo kupcev
Vaša idealna stranka je temelj vašega marketinškega načrta, če ne celo vašega poslovnega načrta. To osebo boste želeli imeti v mislih, ko sprejemate strateške odločitve, zato je pomembno, da razumete kdo je in ga vključite v svoj načrt.
7. Izdelajte finančni načrt
Ne glede na to, kako odlična je vaša ideja in ne glede na trud, čas in denar, ki ga vložite, podjetje živi ali umre glede na njegovo finančno stanje. Na koncu si ljudje želijo sodelovati s podjetjem, za katerega pričakujejo, da bo v bližnji prihodnosti sposobno preživeti. Tipičen finančni načrt bo vključeval: