fbpx

Poslovni načrt

Večina podjetij in podjetnikom je težko uspešno brez trdnega poslovnega načrta. Pravzaprav je lahko poslovni načrt tisto, kar naredi ali uniči vaše podjetje, še posebej, če v preteklosti niste ustanovili uspešnega podjetja. 

Odličen poslovni načrt vam lahko pomaga razjasniti vašo strategijo, prepoznati morebitne ovire, se odločiti, kaj boste potrebovali v zvezi z viri, in oceniti izvedljivost vaše ideje ali načrtov rasti, preden začnete podjetje.

Kazalo vsebine

Kaj je poslovni načrt

Poslovni načrt je dokument, ki opisuje vaše podjetje, izdelke in storitve, ki jih prodajate, ter stranke, ki jim prodajate. Pojasnjuje vašo poslovno strategijo. Kako boste gradili in razvijali svoje podjetje, kakšna je vaša marketinška strategija in kdo so vaši konkurenti.

Podroben načrt bo zagotovil časovnico za naslednjih tri do pet let poslovanja, ki ga lahko delite s potencialnimi vlagatelji, posojilodajalci ali drugimi pomembnimi partnerji

Zakaj napisati poslovni načrt

Poslovni načrt je odlično izhodišče, če iščete strukturiran način, da predstavite svoje misli in zamisli osebam ali podjetjem, ki lahko vplivajo na vaš uspeh in poslovanje vašega podjetja.

Obstaja več razlogov zakaj je smiselno napisati poslovni načrt, četudi ne potrebujete dodatnih finančnih sredstev. 

  • Raziskava: Če želite napisati poslovni načrt, boste morali raziskati svojo idealno stranko in svoje konkurente – informacije, ki vam bodo pomagale pri sprejemanju bolj strateških odločitev.
  • Presoja zamisli: Če imate v mislih več “dobrih” zamisli, vam lahko tudi enostaven poslovni načrt za pomaga, da svoj čas in energijo osredotočite na tiste, ki imajo največ možnosti za vaš uspeh.
  • Strateško načrtovanje: Pisanje načrta je odlična vaja za razjasnitev vaših zamisli in vam lahko pomaga razumeti obseg vašega podjetja ter količino časa, denarja in virov, ki jih boste potrebovali za začetek.
  • Poslovno sodelovanje oz. partnerstva: Če se nameravate sodelovati z drugimi podjetji, boste z jasnim pregledom nad vašo vizijo in poslovno strategijo, lažje ugotovili ali je smiselno ali ne.

Kako napisati poslovni načrt

1. Povzetek

Namen povzetka je razčleniti vse, kar sledi, in dati pregledovalcem, ki si prikrajšajo čas (npr. potencialnim vlagateljem in posojilodajalcem), pregled vašega podjetja na visoki ravni, ki jih prepriča, da berejo naprej.

2. Opišite svoje podjetje

Tukaj bi morali odgovoriti na dve temeljni vprašanji: kdo ste in kaj nameravate storiti? Odgovor na ti vprašanji z opisom podjetja predstavlja uvod v to, zakaj ste v poslu, zakaj ste drugačni, v čem ste odlični in zakaj ste dobra naložba, za potencialne investitorje ali partnerje.

3. Izvedite analizo trga

Ne glede na vrsto podjetja, ki ga ustanovite, ni napačno, če rečemo, da ga vaš trg lahko naredi ali pa vas prisili da ga zaprete. Izberite pravi trg za svoje izdelke ali storitve – takega z veliko strankami, ki vas razumejo in potrebujejo in imeli boste prednost pri uspehu. Če izberete napačen trg ali pravi trg ob napačnem času, se lahko znajdete v težavah za vsako prodajo. Tukaj se lahko poslužite SWOT analize. Ta obravnava vaše prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti napravim ostalim na trgu.

4. Organizacija podjetja in vodstvena ekipa

Opišite svojo trenutno ekipo in koga morate zaposliti. Zagotovili boste tudi hiter pregled svoje pravne strukture, lokacije in zgodovine, če že delujete. Pregled vašega podjetja mora vključevati tudi povzetek trenutne poslovne strukture vašega podjetja. Najpogostejše oblike podjetij so:

  • d.o.o. (družba z omejeno odgovornostjo)
  • s.p. (samostojni podjetnik)
    • popoldanski s.p.
    • normirani s.p.
  • društva in zavodi
  • d.d. (delniške družbe)
  • d.n.o. (družba z omejeno odgovornostjo)
  • k.d. (komanditna družba)

5. Navedite svoje izdelke in storitve

Vaši izdelki ali storitve bodo vidno predstavljeni na večini področij vašega poslovnega načrta, vendar je pomembno, da za zainteresirane stranke zagotovite razdelek, ki opisuje ključne podrobnosti o njih.

6. Opravite segmentacijo kupcev

Vaša idealna stranka je temelj vašega marketinškega načrta, če ne celo vašega poslovnega načrta. To osebo boste želeli imeti v mislih, ko sprejemate strateške odločitve, zato je pomembno, da razumete kdo je in ga vključite v svoj načrt.

7. Izdelajte finančni načrt

Ne glede na to, kako odlična je vaša ideja in ne glede na trud, čas in denar, ki ga vložite, podjetje živi ali umre glede na njegovo finančno stanje. Na koncu si ljudje želijo sodelovati s podjetjem, za katerega pričakujejo, da bo v bližnji prihodnosti sposobno preživeti. Tipičen finančni načrt bo vključeval:

  • Projekcije prodaje in prihodkov
    Mesečna napoved prodaje in prihodkov za prvih 12 mesecev, nato pa letne projekcije za preostalih tri do pet let. Triletne napovedi so običajno ustrezne, vendar bodo nekateri vlagatelji zahtevali petletno napoved.
  • Izkaz poslovnega izida
    Izkaz poslovnega izida, znan tudi kot dobiček in izguba je mesto, kjer se vse vaše številke združijo in pokažejo, ali ustvarjate dobiček ali izgubo.
  • Izkaz denarnih tokov
    Izkaz denarnih tokov. Medtem ko izkaz poslovnega izida izračunava vaše dobičke in izgube, izkaz denarnih tokov spremlja, koliko gotovine (denarja na banki) imate na kateri koli točki.
  • Bilanca stanja
    Bilanca stanja navaja sredstva, obveznosti in lastniški kapital vašega podjetja. Skratka, ponuja pregled finančnega stanja vašega podjetja.

Stopite v kontakt z nami in dogovorili se bomo za termin brezplačnega sestanka